Most users ever online was 146 on Sat Aug 22, 2020 9:01 pm




Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
2T vs 4T 
Author Message
Site Admin
User avatar

Joined: Fri Feb 11, 2011 5:40 pm
Posts: 1661
Location: Iasi -Romania
Moto: XTrainer
Post 2T vs 4T
ce are una si nu are cealalta
avantaje/dezavantaje
:?:

_________________
Cele mai bune preturi la piese, consumabile si accesorii moto: BETA, KTM, YAMAHA, HONDA, Suzuki, Kawasaki.
Echipament Enduro, Motocross
Tel. 0721 53 53 77


Sun Oct 28, 2012 1:44 pm
Profile YIM WWW

Joined: Tue Oct 23, 2012 11:33 pm
Posts: 12
Post Re: 2T vs 4T
2t - am avut un 300exc pt o perioada scurta (ala care e la tine kasapel)
Pro:
- era f usoara
- usor de pornit la pedala
- tragea ca nebuna daca ii dadeam gaz (m-a lasat cu cracii in sus de multe ori :evil: )

Contra:
- pentru un incepator (cum sunt eu) mi se pare prea greu de stapanit


4t - am un 525exc
Pro:
- trage ca tractorul numai sa te tii de ea
- pornire la buton (si am vazut ca majoritatea 4t au asa ceva)
- sunetul :D

Contra:
- cam grea (cel putin ce am eu)

Per ansamblu prefer (deocamdata, ca incepator) 4t pentru cuplul de la turatiile joase.


Sun Feb 10, 2013 10:48 pm
Profile
User avatar

Joined: Fri Feb 08, 2013 7:10 pm
Posts: 69
Post Re: 2T vs 4T
din ce am inteles de la altii motoarele in 2timpi se uzeaza mai repede


Sun Feb 10, 2013 11:22 pm
Profile
User avatar

Joined: Mon Apr 23, 2012 5:42 pm
Posts: 147
Location: Pe langa Iasi (Est)
Moto: GASGAS EC 250 E
Post Re: 2T vs 4T
costuri de intretinere ??? (cu tot cu piese)


Mon Feb 11, 2013 11:41 pm
Profile

Joined: Sun Oct 16, 2011 11:09 am
Posts: 35
Location: iasi
Post Re: 2T vs 4T
da..si eu am o mega dilema acum . Vreau sa-mi iau motor si imi trec prin minte multe modele . 200,250,300 exc sau 400,450 ..astea in 2 timpi par mai usoare si lumea zice ca la costuri de intretinere sunt mai ieftine iar la achizitie nu mai zic dar din punctul meu de vedere trebuie sa stapanesti prea bine tehnica , unde eu sunt varza. Pe cealalta 4t, tractoras, urca unde vrei tu numai gaz sa fie, e un pic mai grea dar nu te arunca asa des sa obosesti la ridicat. Intretinerea 4t ...mai ales daca ai ghinionul sa nimeresti un sh cu teapa...:)
Astept comentarii


Tue Feb 12, 2013 8:54 am
Profile
User avatar

Joined: Fri Jun 08, 2012 2:40 pm
Posts: 106
Moto: GasGas 300ec
Post Re: 2T vs 4T
.. eu am inceput cu ktm 300 exc 2t .. e model mai vechi . dar tot trage .. si totusi am 16 ani :P deci .. pana la urma te obisnuiesti si cu 2t .. zic eu :)) oricum si pe mine m-ar atrage 4t ( doar pentru sunet :)) )


Tue Feb 12, 2013 11:28 am
Profile
User avatar

Joined: Tue Feb 22, 2011 7:28 pm
Posts: 534
Location: Iasi
Moto: Suzuki V-Strom DL 1000; KTM 350 EXC
Post Re: 2T vs 4T
Domnilor, trebuie sa incepeti de undeva, 2T sau 4T, oricare este foarte buna pt inceput, cu timpul o sa decideti voi daca merita sa mergeti pe ce ati luat prima data sau daca trebuie schimbata. Unii merg bine pe 4T, altii pe 2T, nu e la toata lumea la fel, de aia trebuie sa mergeti o perioada cu un model.
Eu am mers cativa ani pe 4T si da, pot spune ca este o motocicleta foarte fiabila, dar depinde ce vrei sa faci cu acel motor. daca alegi sa faci doar plimbari sau un enduro de hoby, va recomand 4T, daca vrei sa faceti extrem se preteaza mai bine 2T pt ca este ceva mai usor.
Conteaza foarte mult si zona in care vreti sa va dati cu motorul, la Iasi nu prea poti face prea mult extrem si cred ca este mai bun un 4T, pe cand la munte se schimba povestea.
Fiabilitatea unui motor, fie el 2T sau 4T, depinde in cea mai mare parte de pilot, in modul de exploatare si in cel de intretinere, cum spunea un batran... daca ai grija de cal si el are grija de tine si nu te lasa aiurea pe coclauri.
Deci cum spuneam si la inceput, trebuie sa incepeti de undeva si pe parcurs veti decide daca a fost sau nu alegerea potrivita !

Ne vedem la tura si mai discutam !

_________________
Nu lua asa in serios viata, la urma urmei oricum nu scapi viu din ea!


Tue Feb 12, 2013 11:46 am
Profile YIM
Site Admin
User avatar

Joined: Fri Feb 11, 2011 5:40 pm
Posts: 1661
Location: Iasi -Romania
Moto: XTrainer
Post Re: 2T vs 4T
una sau cealalta poate avea avantaje sau dezavantaje pentru unii sau altii :D
eu am sa descriu in mare ce are 2T sau 4T

incepem cu 2T
motor usor de reparat dar mai des ca la 4T pentru ca prin definitie la 2T ciclul motor se face de 2 ori mai repede astfel si consumu este mai mare fata de un motor in 4T
un motor de 200cc in 2T este echivalent aproape cu un motor de 400cc in 4T(difera cuplul)
ungerea poate fi premixata (de utilizator) sau asigurata de o pompa auxiliara(isi face el singur amestecu in functie de turatie)
greutatea motocicletei usoara 90-110kg, centrul de greutate jos

motorul in 4T si motocicleta in 4T
motorul mai fiabil ca cel 2T
ungerea se face separat nu este nevoie de amestec ulei/benzina
consum mic de benzina
cuplu motor mare la turatii mici
greutatea in general pleaca de la 100kg, media fiind undeva la 112kg la gol
centrul de greutate mai sus ca la cele 2T
sunet placut al evacuarii :lol:

ca o concluzie scurta motoarele in 2T datorita greutatii si dispunerii centrului de greutate sunt mai potrivite pentru hard enduro / trial
motocicletele 4T sunt ok pentru teren “open space” / podis / deal

6 ani am mers pe motor in 4T acum a venit timpu sa incerc un 2T
o sa revin cu impresii

in final conteaza fiecare cum se simte mai bine indiferent de cati timpi are motorul sau :)

_________________
Cele mai bune preturi la piese, consumabile si accesorii moto: BETA, KTM, YAMAHA, HONDA, Suzuki, Kawasaki.
Echipament Enduro, Motocross
Tel. 0721 53 53 77


Sun Feb 24, 2013 6:34 pm
Profile YIM WWW
User avatar

Joined: Fri Feb 11, 2011 9:14 pm
Posts: 408
Location: iasi
Post Re: 2T vs 4T
una scoate fum... alta bubuie prea tare
una se uzeaza repede ...alta e prea grea
si tot asa....
toate-s un compromis

scoatem motoru si ne dam numa la vale...si am rezolvat problema :)) toti o sa fim egali
sau motor electric si rezolvam cu reparatiile si benzina


dupa mine nu conteaza cu ce mergi... atata timp cat iti place si ti se potriveste acel lucru.
nu toate recomandarile ti se potrivesc .
toate mobrele urca si coboara (cam in asta consta enduro)...totu tine de sofer.
oricum prima achizitie intotdeauna e la ghici.
cu timpu incerci de la colegi mai multe mobre 2t si 4t si vezi cu care te descurci.

recomandarile in general sunt ca 2t se preteaza mai bine la munte iar 4t la deal si restu.
acu depinde de fiecare cati bani are in buzunar si cat de snob e.
cat timp nu stii chestiile elementare si principiile degeaba iei 2t ca nu urca singur muntele.
deci fara experienta cu conteaza ce mobra ai intre craci.
ajungi sa utilizezi si sa te folosesti de avantajele fiecareia dupa un anumit nivel de performanta.


Mon Feb 25, 2013 12:46 am
Profile
User avatar

Joined: Fri Feb 11, 2011 9:14 pm
Posts: 408
Location: iasi
Post Re: 2T vs 4T
Pana atunci toate fac "posete".

Asa ca hai cu experienta si vedem dupa...
deci haideti pe coclauri ca mai avem multe de invatat cu totii.

ps: vad ca nu merge tasta de edit la postare


Mon Feb 25, 2013 12:55 am
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 24 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB Group.
Interfata mindfreak.ro Toate drepturile sunt rezervate