una sau cealalta poate avea avantaje sau dezavantaje pentru unii sau altii
eu am sa descriu in mare ce are 2T sau 4T
incepem cu 2T
motor usor de reparat dar mai des ca la 4T pentru ca prin definitie la 2T ciclul motor se face de 2 ori mai repede astfel si consumu este mai mare fata de un motor in 4T
un motor de 200cc in 2T este echivalent aproape cu un motor de 400cc in 4T(difera cuplul)
ungerea poate fi premixata (de utilizator) sau asigurata de o pompa auxiliara(isi face el singur amestecu in functie de turatie)
greutatea motocicletei usoara 90-110kg, centrul de greutate jos
motorul in 4T si motocicleta in 4T
motorul mai fiabil ca cel 2T
ungerea se face separat nu este nevoie de amestec ulei/benzina
consum mic de benzina
cuplu motor mare la turatii mici
greutatea in general pleaca de la 100kg, media fiind undeva la 112kg la gol
centrul de greutate mai sus ca la cele 2T
sunet placut al evacuarii
ca o concluzie scurta motoarele in 2T datorita greutatii si dispunerii centrului de greutate sunt mai potrivite pentru hard enduro / trial
motocicletele 4T sunt ok pentru teren “open space” / podis / deal
6 ani am mers pe motor in 4T acum a venit timpu sa incerc un 2T
o sa revin cu impresii
in final conteaza fiecare cum se simte mai bine indiferent de cati timpi are motorul sau