Most users ever online was 146 on Sat Aug 22, 2020 9:01 pm




Reply to topic  [ 6 posts ] 
cum pregatim motorul ptr o tura de enduro?! 
Author Message

Joined: Tue Feb 15, 2011 11:53 pm
Posts: 230
Post cum pregatim motorul ptr o tura de enduro?!
Ce-mi vine repede acum in cap:
- cureti si ungi lantul;
- verifici filtrul de aer sa nu fie prea murdar;
- verifici nivelul la ulei;
- verifici nivelul la lichidul de racire;
- faci plinul;
- verifici ca tin franele;
- verifici presiunea in pneuri si o stabilesti functie de traseu si vreme;
- verifici ca-ti merge farul (se poate intampla sa te intorci noaptea);
- aeriseste suspensia fata;

Periodic mai verifici:
- cat mai multe suruburi si piulite ca sunt stranse;
- jocul la rulmenti roti;
- uzura placute de frana si disc;
- nivel lichid de frana;
- intindere lant;
- uzura la pinion si foaie;
- cursa la suspensii (vezi sa nu pierzi ulei pe la semering-uri);
Mai ziceti voi ...


Last edited by vapi on Tue Apr 12, 2011 8:43 am, edited 1 time in total.



Mon Apr 11, 2011 11:52 pm
Profile

Joined: Tue Feb 15, 2011 11:53 pm
Posts: 230
Post Re: cum pregatim motorul ptr o tura de enduro?!
Mi-am mai amintit cateva sfaturi generale:
- monteaza-ti protectii la radiatoare - te salveaza de bani mai multi mai tarziu. Macar fa-ti daca nu ai momentan finante;
- monteaza-ti handguards DE CALITATE - cele de la KTM par a fi bune, la fel si cele EMGO;
- monteaza-ti niste 'manere' (in fata sub far si in spate unde se termina saua) - sunt bune cand cineva vrea sa te ajute intr-un loc dificil si are de ce sa apuce si sa traga - vezi la ceilalti daca nu stii cum se face (sau intreaba aici);
- unde este cazul ... monteaza-ti un scut la motor;
- poti incerca sa-ti faci o protectie la cotul tevii de esapament - mai preia din lovituri;


Tue Apr 12, 2011 12:21 am
Profile
User avatar

Joined: Fri Feb 11, 2011 9:14 pm
Posts: 408
Location: iasi
Post Re: cum pregatim motorul ptr o tura de enduro?!
Evident ca incepi cu spalatu motocicletei pt a putea face cea scris vapi.
si pt a putea vedea eventualele probleme.
-nu f des verificat patinele de lant... nu cumva sa fie uzata si sa atinga metalul.
-franele daca tin si daca discurile sunt drepte...in cazul in care sunt strambe se uzeaza extrem de rpd placutele si no sa stiti dc.
-manetele d epe ghidon nu f stranse ca in cazul unui ompact sa se invarta pe ghidon si sa nu se rupa.


Tue Apr 12, 2011 11:42 am
Profile

Joined: Tue Jan 31, 2012 7:26 pm
Posts: 35
Location: iasi
Post Re: cum pregatim motorul ptr o tura de enduro?!
- verifici presiunea in pneuri si o stabilesti functie de traseu si vreme;
vapi cam cum ar fi cu presiunea .. ami potzi da niste cifre ceva .. de compresor?


Mon Jul 30, 2012 7:37 pm
Profile YIM

Joined: Tue Feb 15, 2011 11:53 pm
Posts: 230
Post Re: cum pregatim motorul ptr o tura de enduro?!
In mod normal trebuie sa te uiti in manualul motocicletei care o detii, acolo scrie sigur presiunea recomandata in pneuri.
Eu la trial am 0.4 pe spate si 0.5 pe fata dar la Yamaha WR cred ca in manual zice 0.6.
Pentru inceput pot sa-ti cumperi un instrument electronic de masura iar mai incolo ai sa vezi ca poti sa faci presiunea 'la mana'. Mai conteaza greutatea ta si terenul unde te dai. Pe teren mai umed te intereseaza ca si crampoanele de pe lateral ale cauciucului sa prinda in pamint si de asta lasi cauciucul mai moale. Pe de alta parte, daca mergi cu cauciucul prea moale risti sa-ti apara crapaturi in lateral sau sa lovesti janta.


Tue Jul 31, 2012 11:04 am
Profile
Site Admin
User avatar

Joined: Fri Feb 11, 2011 5:40 pm
Posts: 1661
Location: Iasi -Romania
Moto: XTrainer
Post Re: cum pregatim motorul ptr o tura de enduro?!
o alta chestiune importanta este incalzirea motorului

nu de multe ori am observat la multi "rideri" cand le pornesc incep sa le "blanuiasca" (sa le dea gaz maxim) - este o prostie
motorul motocicletei trebuie incalzit pana ajunge la temperatura de lucru optima, de aceea dupa ce ai pornit motorul nu dai gaz maxim pentru ca risti sa crapi ceva in el
urci in ture progresiv si nu dintr-o data
motorul are in constructie parti/componente metalice din diferite materiale (aluminiu, fonta, otel) care se incalzesc mai usor sau mai greu(diferit intre ele)
incalzirea motorului se face si in functie de conditiile atmosferice, atunci cand e frig astepti sa se incalzesca mai mult cand e cald....invers
deobicei la rece atunci cand nu mai iesa abur din toba(in lipsa unui ceas indicator) motorul a ajuns la temperatura de lucru optima
cand e cald afara e bine sa fie lasat pornit minim 20/30 secunde

_________________
Cele mai bune preturi la piese, consumabile si accesorii moto: BETA, KTM, YAMAHA, HONDA, Suzuki, Kawasaki.
Echipament Enduro, Motocross
Tel. 0721 53 53 77


Sat Jan 19, 2013 8:20 pm
Profile YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB Group.
Interfata mindfreak.ro Toate drepturile sunt rezervate